Kovo 1 d. gimnazijos informacijos centre-bibliotekoje vyko psichologinio biblioterapijos metodo pristatymas-praktikumas, kurį vedė sveikatos psichologas-psichoterapeutas Lionius Demjanovas. Malonu pripažinti, kad nepaisant didelio užimtumo būrys aktyvių ir žingeidžių moksleivių, mokytojų bei kuratorių rado laiko pažintiniam renginiui.
Jau nuo pirmųjų minučių bibliotekininkės Reginos Demjanovienės priminimas, kad vienos knygos gali gydyti, o kitos – relaksuoti, motyvuoti, padėti suvokti pasaulį ir save, nuteikė raminančiai. Jauki gimnazijos biblioteka daugeliui moksleivių ir jų mokytojų tapo puikia vieta, kurioje žmonės gali „nepastebimai” gydytis. Reikia tik drąsos, šiek tiek specialistų patarimų ir, kaip jau nuo seno pastebėta, gydomoji bibliotekos funkcija galės aktyviai veikti.
Taigi biblioterapija naudinga tuo, kad žmogus turi galimybę pabūti kažkuo kitu, įsijausti į knygos veikėjo gyvenimą ir kartu su juo išgyventi tam tikras emocijas, diskutuoti. Trumpas ekskursas į knygos pasaulį vyko su Cleveland Amory romanu „Katinas, kuris atėjo per Kalėdas“. Tai romanas apie žmogaus vertybių skalę, atsikleidžiančią santykiuose su vienu iš gražiausių naminių gyvūnų – katinu. Taikydami psichologinio metodo darbo ciklus, renginio dalyviai susipažino su „Katino testu“, pasirinko savo „Amžinųjų vertybių sentencijas“ ir įvardino po tris labiausiai patikusias perskaitytas knygas.
Įvairioms dalyvių amžiaus grupėms buvo pritaikytos skirtingos biblioterapijos poveikio technikos, buvome ir klausytojais, ir aktyviais dalyviais, o ypač tada, kai teko patiems skaityti Justino Marcinkevičiaus „Grybų karą“.
Pasidžiaugėme tuo, kad gimnazijos bibliotekos fondai pasipildė naujais psichoterapinio poveikio leidiniais, pasivaišinome saldumynais bei dalyvavome „Katinas, kuris atėjo…“ loterijoje.
{becssg}cssgallery/bio{/becssg}
Organizatoriai
Fotografijos bibliotekos vedėjos Ritos Tadarauskienės