Menu Close

Pasidalijimas gerąja patirtimi respublikinėje konferencijoje


Warning: join(): Invalid arguments passed in /home/brazausko/domains/a.brazausko.lt/public_html/wp-content/themes/design/inc/blog/class-post-entry.php on line 252
EU_flag-Erasmus_vect_POS_2.jpg

EU_flag-Erasmus_vect_POS_2.jpg

Šv. Velykų atostogų metu atostogauja tik mokiniai. Mokytojai įprastai šiuo metu intensyviai dirba, dažniausiai metodinį darbą. Ne kitaip buvo ir šiemet.
Balandžio 21 d. Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje vyko respublikinė mokytojų konferencija „Mokinių vertinimo ir įsivertinimo būdai, taikant skaitmeninius išteklius, siekiant kiekvieno mokinio pažangos“, į kurią užsiregistravo 130 dalyvių.
Konferencijos tikslas – pasidalinti „Erasmus+“ programos mobilumo projekto (KA1) „Mokausi. Mokau. Augu“ Nr. 2019-1-LT01-KAl01-060416 (toliau – Projektas) veiklos rezultatais, suburiant šalies pedagogus, Švietimo pagalbos specialistus, kūrybiškai ir inovatyviai naudojančius skaitmenines technologijas mokinių vertinimo ir įsivertinimo srityse bei siekiančius individualios mokinio pažangos. Konferencijos uždaviniai buvo keli: pasidalinti gerąja šio projekto dalyvių, naudojančių vertinimo ir įsivertinimo būdus, taikant skaitmeninius išteklius, siekiant kiekvieno mokinio pažangos, patirtimi; išsiaiškinti veiksmingiausius skaitmeninius išteklius, turinčius įtakos aktyviam mokinio mokymuisi, įsivertinimo motyvacijai, savarankiškumui, kūrybiškumui, pasiekimams; skatinti bendradarbiavimą, pozityvios patirties sklaidą.

278959088 385821760131526 7261027300107711175 n
Kuo naudingas šis projektas vietos bendruomenei ir plačiajai visuomenei? Tai ir straipsniai el. erdvėje apie kursus, rekomendacijos, kaip kursuose gautą medžiagą panaudoti mokinių vertinimui / įsivertinimui siekiant kiekvieno mokinio pažangos, siūlymai Lyderių laiko projekto darbo grupei, kuri rajone vykdo ugdymo kokybės pokyčio modelio „Atsakomybės ir savarankiškumo ugdymas, siekiant kiekvieno mokinio pažangos“ veiklas, siūlymai gimnazijos metinei veiklos programai / strateginiam veiklos planui.

Renginys vyko netradiciniu formatu – kontaktiniu būdu ir virtualiai Zoom platformoje. Po sveikinimo žodžių, kuriuos tarė Švietimo mainų paramos fondo Bendrojo skyriaus vadovas Vytautas Pačiauskas ir Kaišiadorių rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Rimutė Arlauskienė, kalbėjo Algirdo Brazausko gimnazijos direktorius Stanislavas Bernikas. Jis savo kalboje akcentavo mokinių vertinimo ir įsivertinimo dermės, kaip strateginės prielaidos kiekvieno mokinio pažangai, svarbą. Pranešimus konferencijoje skaitė ne tik mūsų gimnazijos mokytojai, bet ir kolegos iš rajono, respublikos gimnazijų. Pirmiausiai savo patirtimi apie mokinių vertinimo ir įsivertinimo būdus įvairių dalykų pamokose dalijosi Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos Erazmus+ programos KA1 projekto „Mokausi. Moku. Augu“ dalyviai: IT mokytoja ekspertė Ingrida Kupčiūnienė pristatė projekto veiklas bei projekto interneto svetainę https://kabgmma.weebly.com, matematikos mokytoja metodininkė Sandra Kavaliauskienė kalbėjo apie mokytojo pažangą individualiame kiekvieno mokinio į(si)vertinime naudojant skaitmeninius išteklius, mokinių į(si)vertinimo būdus atskirų dalykų – fizinio ugdymo, dailės, istorijos, biologijos, geografijos, anglų kalbos – pamokose pristatė mokytojos metodininkės Laimutė Kursevičienė, Andromeda Ostašenkovienė, Ona Jodonytė, Virginija Aleksiūnienė, Asta Tamulevičienė, vyr. mokytoja Dovilė Kuznecovienė. Jos ne tik pasidalijo savo darbo įgūdžiais šioje srityje, bet ir pristatė šalių, kuriose vyko tarptautiniai kvalifikacijos kursai projekto metu, patirtį. O aplankyta nemažai – Graikija (Salonikai), Portugalija (Madeira, Portas), Kipras (Limasolis).
Konferencijos dalyvius ypač sužavėjo doc. dr. Vilijos Dabrišienės – Elicėjaus turinio kūrimo vadovės, inovatyviausios 2022 metų matematikos mokytojos – ir BBright vadovo Manto Vičiaus mintys apie mokinių spragų fiksavimo galimybes ir kelią nuo spragų žiniose ir triumfo egzamine. Siekti asmeninės pažangos mokinys vienas nelabai pajėgus. Dažnai jam prireikia pagalbos. O suteikti ją gali ne tik dalyko mokytojas, bet klasės auklėtojas, bendraklasiai, kiti mokyklos specialistai. Patirtimi apie mokinių pasiekimus į(si)vertinant kalbėjo ir Žiežmarių gimnazijos direktorė Ieva Mažulienė, NŠA metodininkės, IT mokytojos ekspertės Jolanta Leonavičienė (Kauno „Vyturio“ gimnazija) ir Danguolė Vaitmonienė (VDU „Rasos“ gimnazija), Kauno Jėzuitų gimnazijos fizikos mokytoja ekspertė Rigonda Skorulskienė, NŠA atstovai Eglė Vaivadienė, Egidijus Čeponis, Kaišiadorių V.Giržado progimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Daiva Genevičienė, Rumšiškių A.Baranausko gimnazijos IT vyr. mokytoja Aurelija Velionienė, Kruonio gimnazijos mokytoja metodininkė Dalia Krasauskienė, Šiaulių Salduvės progimnazijos mokytojos Edita Čėsnienė ir Tatjana Kukelkienė. Negalima nepaminėti, kad puikiai dalyvių darbą konferencijoje koordinavo istorijos mokytoja Ona Jodonytė – supratom turį nuostabią kolegę – renginių vedėją.
Konferencijos pabaigoje žodį tarė Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Jolita Morkūnaitė, kuri palinkėjo, kad šis renginys turėtų tęsinį, o dalyviai pasidalijo savo įspūdžiais: „Patiko“, „Ačiū, išgirdau daug vertingos informacijos“, „Smagu matyti, kad dirbame panašiai“, „Vertindami mokinį įsivertiname ir save.“
Visi konferencijos pranešimai talpinami Projekto interneto svetainėje https://kabgmma.weebly.com, kuri taip pat bus dar papildoma projekto dalyvių metodinių rekomendacijų aprašais apie išmoktų metodų taikymo patirtį ir efektyvumą.

 

Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos mokytojos
Živilė Kursevičienė ir Ingrida Kupčiūnienė

Skip to content